Lauri Lyly Kuntaliiton hallituksen puheenjohtajaksi vuoden 2024 alusta

Kuntaliiton valtuuskunta valitsi syyskokouksessaan 1.12.2023 hallituksen puheenjohtajaksi kansanedustaja Lauri Lylyn (sd.). Lyly aloittaa tehtävässä vuoden 2024 alussa.

Puheenjohtajavaihdos liittyy sosialidemokraattisen puolueen sisällä sovittuun tehtäväkiertoon. Puheenjohtajana toimii vuoden 2024 alkuun saakka Joona Räsänen.

Lauri Lyly toimii tällä hetkellä kansanedustajana. Aiemmin hän on työskennellyt mm. Tampereen kaupungin pormestarina sekä palkansaajajärjestö SAK:n puheenjohtajana. Lyly on ollut Kuntaliiton hallituksen jäsen kuuden vuoden ajan.

Kuntaliiton hallituksen ensimmäinen varapuheenjohtaja vaihtui heti valtuuskunnan kokouksen yhteydessä. Edellinen varapuheenjohtaja Anna-Kaisa Ikonen luopui varapuheenjohtajuudesta ministeritehtäviensä vuoksi, ja tilalle valittiin 1.12. kokoomuksen Henrik Vuornos.

Kuntaliiton hallitus | Kuntaliitto.fi