Tiina Hartman aloitti Kuntaliitossa maapolitiikan kehittämispäällikkönä

Kuvassa vaaleahiuksinen nainen ja hänen vieressään tekstiä sinisiellä.

Ympäristö- ja yhdyskunta -yksikkö sai vahvistusta elokuussa Tiina Hartmanista. Hartmanilla on vankka kokemus kuntamaailmasta, jossa hän on työskennellyt viimeisten 18 vuoden ajan.

Hartman on koulutukseltaan maanmittauksen DI kiinteistö- ja ympäristöoikeudesta sekä geoinformatiikasta, ja hänellä on laaja työkokemus erilaisista kuntatyön osa-alueista, kuten maapolitiikasta, kaavoituksesta, asuntopolitiikasta, elinkeinopolitiikasta, paikkatiedoista, kiinteistötoimituksista sekä palveluverkko- ja strategiatyöstä. Aiemmin hän on työskennellyt myös valtionhallinnossa ja konsulttitoimistoissa kaavoituksen, paikkatietojen ja kiinteistökehityksen parissa.

Uudessa tehtävässään maapolitiikan kehittämispäällikkönä Hartman odottaakin innolla kuntien tukemista haastavissa maapolitiikan kysymyksissä sekä osallistumista edunvalvontaan lainsäädäntö- ja kehityshankkeissa.

- Maapolitiikka on aina ollut suurin intohimoni, joten on hienoa päästä nyt tukemaan siinä kuntia Kuntaliiton pelipaidassa, Hartman iloitsee.

Tiina Hartman
+358 9 771 2176, +358 50 465 6557
Vastuualueet
  • Kuntien maapolitiikkaan ja maaomaisuuden hallintaan sekä kiinteistönmuodostus- ja kiinteistörekisteritehtäviin liittyvä edunvalvonta, palvelu ja kehittäminen.
  • Alan lainsäädäntöön ja ohjauskeinoihin vaikuttaminen ja lainsäädännön soveltamiseen liittyvä kuntien neuvonta sekä hyvien käytäntöjen edistäminen.

Kuntaliiton ratkaisut teknisen toimen osaajapulaan

Teknisen alan työvoimapula on pahenemassa. Kunnista puuttuu kaavoittajia, rakennustarkastajia, kiinteistöinsinöörejä ja rakennuttajia sekä monia muita maankäytön, rakentamisen ja infrapalvelujen ammattilaisia.

Tutustu Kuntaliiton ratkaisuihin!