Julkaisun kansi

Julkaisupäivä

Aihealueet

Kuvaus
Kunnat ja kuntayhtymät tarvitsevat vertailukelpoista, luotettavaa ja läpinäkyvää tietoa toimintansa kustannuksista. Palvelujen kilpailuttaminen, tuottavuuden parantaminen ja tilaaja-tuottaja-mallin käyttöönotto edellyttävät palvelujen tuotteistamista, omakustannusarvon selvittämistä sekä toiminta- ja investointivaihtoehtojen edullisuusvertailujen tekemistä.

Kustannuslaskentaopas kunnille ja kuntayhtymille on käsikirja, jossa annetaan ohjeistusta vertailukelpoiseen hinnoitteluun, kustannusvaikuttavuuden arviointiin sekä kannattavuus- ja investointilaskelmien tekemiseen. Julkaisuun liittyy lisäaineisto eri laskentatilanteisiin soveltuvista taulukkolaskentapohjista, jotka ovat haettavissa osoitteesta www.kuntaliitto.fi.
2. korjattu painos.
Julkaisupäivä