Julkaisun kansi

Lindqvist Hanne
Julkaisupäivä
Kuvaus
Kuntaliitto lähetti keväällä 2021 kyselyn ympäristönsuojelun hallinnon nykytilasta kuntien ympäristönsuojelun johtaville viranhaltijoille. Kysely lähetettiin kaikkiin Manner-Suomen kuntiin sähköisenä Webropol-kyselynä. Tietoja pyydettiin muun muassa ympäristönsuojelun organisoitumisesta, resursseista, toiminnasta ja kehityskohteista.

Vastaavantyyppinen kysely on toteutettu noin neljän vuoden välein vuodesta 1996 lähtien. Kyselyn tuloksia voidaan hyödyntää esimerkiksi ympäristönsuojelun toiminnan kehittämisessä, organisaatiouudistuksissa ja resursoinnin vertailussa. Lisäksi tulokset ovat tärkeää taustatietoa parhaillaan käynnissä olevassa ympäristönsuojelulainsäädännön uudistamisessa sekä maankäyttö- ja rakennuslain kokonaisuudistuksessa.
Julkaisupäivä
Tiedoston koko