Julkaisun kansi

Kuntaliitto & Pelastuslaitosten kumppanuusverkosto
Julkaisupäivä
Kuvaus
Käsikirja on Palvelukokonaisuus-hankkeen lopputuotoksena laadittu toimintamallin kuvaus, johon on koottu jaettuun ymmärrykseen pohjautuvaa määrittely- ja sisällönkuvaustietoa pelastustoimen palveluista, palvelukokonaisuuksista sekä niiden mallintamisesta. Käsikirjassa on tavoiteltu aiempaa asiakaslähtöisempää tapaa tarkastella ja suunnitella pelastustoimen palveluita.

Käsikirjaa voidaan hyödyntää tulevilla hyvinvointialueilla esimerkiksi pelastustoimen palveluiden järjestämisen tukena, laajempia ja poikkihallinnollisesti koottavia palveluita suunniteltaessa sekä pohjatietona palvelukokonaisuuksien ja sujuvien palveluketjujen vaatimien yhdyspintojen määrityksessä. Käsikirjassa kuvattuja sekä hankkeen aikana tuotettuja palveluiden määrittelyjä voidaan hyödyntää lisäksi hyvinvointialueen viitearkkitehtuurin sisällöissä sekä pelastustoimen palvelujen kuvauksen rakenteena.

Käsikirja kokoaa yhteen pelastustoimen palvelut, niiden sisällön määrittelyn sekä palveluiden keskeiset yhdyspinnat hyvinvointialueilla ja kunnissa.
Julkaisupäivä
Tiedoston koko