Julkaisun kansi

Sorvettula Johanna & Huikko Katariina
Julkaisupäivä
Kuvaus
Tiedätkö, mitä tarkoittavat kuntien näkökulmasta sopimuksen solmiminen, sopimushallinnan periaatteet, sopimusprosessi, sopimushallinnan sisäinen ohje, sopimuksen elinkaari ja sopimusriski?

Sopimus on taloudellinen, oikeuksia ja velvoitteita sisältävä asiakirja. Se on työkalu, jolla kunnan ja kuntakonsernin toimintaa järjestetään, ohjataan ja toimintaan liittyviä riskejä hallitaan.
Sopimushallinnan periaatteet ovat osa kunnan ohjausinstrumentteja. Periaatteet koskevat kaikkia sopimuksia riippumatta niiden tyypistä, kunnan asemasta sopijaosapuolena tai velvoitteen luonteesta.

Sopimushallinta on yksi keskeisistä johtamisen välineistä.

Kunnan strategia, toimintasuunnitelma ja talousarvio sekä sopimustarve ja sopimushallinnan periaatteet ohjaavat kunnan sopimushallintaa.

Hyödynnä kunnassasi Kuntaliiton sopimushallinnan mallipohja.
Julkaisupäivä
Tiedoston koko