Julkaisun kansi

Timo Karkola
Julkaisupäivä
Kuvaus
Kuntaliitto on tilannut ammattikasvatusneuvos Timo Karkolalta esiselvityksen koulutuksen järjestäjien, yritysten ja kuntien välisen yhteistyön toimintamalleista työperäisessä maahanmuutossa ja kansainvälisissä rekrytoinneissa.

Selvitykseen on koottu tietoa edelläkävijöiden kokemuksista kansainvälisistä rekrytoinneista. Se antaa hyvän pohjan rekrytointiprosessien kehittämiselle ja tukee niitä, jotka ovat vasta heräämässä aiheeseen. Tarkastelu on rajattu ammattiosaajiin, joiden rekrytointeihin ulkomailta liittyy usein myös tutkintojen täydentämistä. Neljän eri case-esimerkin pohjalta on mm. koottu parannusehdotuksia erityisesti kuntien edellytyksistä entistä paremmin tukea kansainvälisten rekrytointiprosessien onnistumista.
Julkaisupäivä
Tiedoston koko