Julkaisun kansi

Kunnat ja hyvinvointialueet - merkityksellistä yhteistyötä seurakuntien kanssa

Tekijät
Markus Ylimaa & Sami Lahtiluoma
Julkaisupäivä
Kuvaus
Kuntien ja seurakuntien yhteistyöllä on pitkät perinteet. Sote-uudistuksen myötä perinteinen yhteistyömalli muuttuu hyvinvointialueiden otettua sosiaalihuollon, terveydenhuollon ja pelastustoimen tehtävien järjestämisvastuun itselleen. Näin myös seurakuntien on asemoitava yhteistyönsä uudella tavalla ja tunnistettava uudet yhteistyörakenteet ja niiden tuomat mahdollisuudet.

Kuntaliitto ja Kirkkohallitus ovat julkaisseet muutaman vuoden välein yhteisjulkaisuja kuntien ja seurakuntien yhteistyöstä. Nyt julkaistava "Kunnat ja hyvinvointialueet – merkityksellistä yhteistyötä seurakuntien kanssa" on ensimmäinen julkaisu, jossa peilataan kuntien, hyvinvointialueiden ja seurakuntien yhteistyötä uudessa hallintorakenteessa ja muuttuneessa maailmassa.
Julkaisupäivä
Tiedoston koko