Kulttuuri, taide ja kirjastot

Kulttuuri- ja kirjastotoimen neuvottelupäivillä teemana osallisuus sivistyskunnassa

Kulttuuri- ja kirjastotoimen neuvottelupäivä osallisuuden ytimessä

Lähde mukaan 1.11.2017 Kulttuuri- ja kirjastotoimen neuvottelupäivään paneutumaan ajankohtaisiin teemoihin ja tulevaisuuden näkymiin.

Yksipäiväinen seminaarimme on suosittu kulttuuri- ja kirjastopalveluiden johdon ja asiantuntijoiden kohtaamispaikka. Kokoonnumme tällä kertaa Helsingin keskustassa Kampissa, Radisson Blu Royal -hotellissa.

Seminaarin puheenvuorot valottavat monipuolisesti sivistyskunnassa tehtävää kulttuuri- ja kirjastoasioiden yhteistyötä eri tasoilla sekä kansallisen kulttuuripolitiikan näkymiä. Osallisuus ja osallistaminen ovat tämän vuoden keskeisiä teemoja.

Ohjelma ja päiville ilmoittautuminen

Keskeiset puheenvuorot
- Kulttuurin kärkihankkeen satoa ja muita ajankohtaisia uudistuksia – miltä kansallinen kulttuuripolitiikka näyttää
- Miten kaupunki on aktiivinen kulttuurin kehittäjä alueellaan?
- Rakkaudesta kotiseutuun – uudet toimintamuodot kotiseututyössä
- Uudistaminen yhteistyössä kuntalaisten kanssa
- Case Maunula-talo: Kokemuksia osallistavasta budjetoinnista
- Taidekaruselli -kerhohanke – miten parantaa lasten kulttuurin saavutettavuutta?
- Tavoittaako taide? Kokemuksia kunta- ja aluetaiteilija- sekä lähiöhankkeista
- Taide ja kulttuuri aktiivista kuntalaisuutta rakentamassa

Kulttuuri- ja kirjastotoimen neuvottelupäivä tuotetaan FCG Koulutuksen ja Suomen Kuntaliiton yhteistyönä. Lisäksi toteutukseen osallistuu suuri joukko kulttuuri- ja kirjastoasioiden asiantuntijoita.

Lisätietoja:

Koulutuspäällikkö