Hyvinvoinnin ja terveyden edistämisen sähköinen foorumi

Hyte-treffit

hyte-treffit

Hyvinvointikoordinaattori tai -johtaja, tuntuuko, että teet työtäsi joskus liian yksin? Haluaisitko keskustella muiden hyte-työn ammattilaisten kanssa hyvinvointityön tavoitteista, menetelmistä tai vaikuttavuudesta?

THL ja Kuntaliitto järjestävät joka toinen kuukausi kuntien hyte-koordinaattoreille ja muille hyte-työn tekijöille avoimen verkkotapaamisen, jossa kuullaan kuntien hyte-työn kehittämiseen ja  johtamiseen liittyviä puheenvuoroja ja käydään yhteistä keskustelua. Tarkoitus on jakaa osaamista ja löytää yhdessä ratkaisuja haasteisiin.

Aika: Neljä kertaa vuodessa perjantaisin klo 10-11.

Vuonna 2023 hyte-trefffien ajankohdat ovat:

10.2., 21.4., 8.9. ja 15.12.

Paikka: Microsoft Teams videoneuvottelu. Linkki treffeille tulee tälle sivulle viikko ennen tilaisuutta. Linkin toimintaa kannattaa testata etukäteen.

Kenelle: Kuntien ja kaupunkien hyte-yhdyshenkilöille/koordinaattoreille ja muille hyte-työn tekijöille.

HYTE-treffien tarkemmat teemat julkaistaan tällä sivulla.

Ajankohtaista tietoa treffeistä ja esitettävät materiaalit:

Liity HYTE-oppimisverkoston postituslistalle täällä

Esitysaineisto: Löydät materiaalit kunkin treffien omasta kansiosta TÄÄLTÄ

Seuraavat HYTE-treffit:

10.2.2022, HYTE-moduuli - kuntien hyvinvoinnin ja terveyden edistämisen eurot vertailukelpoisesti saatavilla ensimmäistä kertaa

• HYTE-moduuli – kuntien hyvinvoinnin ja terveyden edistämisen eurot vertailukelpoisesti saatavilla ensimmäistä kertaa. Tule kuulemaan, katsomaan uutta Valtiokonttorin raporttia, josta näet oman kuntasi, alueesi hyvinvoinnin ja terveyden edistämisen taloudellisen panostuksen interaktiivisessa raportissa.
  • Puhujina Timo Ståhl, johtava asiantuntija ja kommenttipuheenvuoro varmistuu myöhemmin

Linkki hyte-treffeille: Join on the web

Edelliset hyte-treffit:

Hyte-treffit 9.12.2022

Yksinäisyys-teema

Hyte-treffien aiheena vuoden viimeisillä treffeillä Yksinäisyys. Aiheeseen johdattelee Kuntaliiton erityisasiantuntija Maria Salenius. Käytännän esimerkkejä keskusteluun tuovat

• Tukenasi ry: Tykkää Turkulaisesta-hanke,  Katja Laine
  • Marja-Leena Nevala, Aijoos-hanke

Hyte-treffit 16.9.2022

Hyte-koordinaattorin tehtävät

Tällä kertaa Tapani Kauppisen (THL) vetämänä pohditaan hyvinvointikoordinaattorin tehtävänkuvaa.

Mitä tehdään, kenen kanssa, millä resursseilla? Alustajina kaksi koordinoivaa työtä tekevää hyte-ammattilaista:

• Hyvinvointipäällikkö Kirsi Mäkilä, Heinola
  • Hyvinvointikoordinaattori Tanja Tilles-Tirkkonen, Kuopio

Kulttuurihyvinvointi

Tällä kertaa treffaillaan kulttuurihyvinvoinnin teemalla . Alustamassa hankejohtaja Mira Haataja Kulttuuria kaikille -palvelusta ja Kokkolan kulttuuritoimenjohtaja Sampo Purontaus

”Koronan vaikutukset kuntalaisiin - tutkittua tietoa vaikutuksista"

Koronakriisin vaikutukset eri väestöryhmien hyvinvointiin ja palvelujärjestelmään, Merita Mesiäislehto, erikoistutkija, THL

Koronan vaikutuksia helsinkiläisten elämään kyselytutkimusten kertomana, Vesa Keskinen, tutkija ja Jukka Hirvonen, tutkija, Helsingin kaupunki

Havaintoja koronan vaikutuksesta lapsiin ja nuoriin Kauniaisissa, Taru Ikäheimonen, sivistystoimen suunnittelija, Kauniaisten kaupunki

(1 tykkäystä)

Sami Niemi

Erityisasiantuntija