Digitalisaatio on keskiössä älykkään ja kestävän kaupunkiseudun rakentamisessa Tampereella

Tampereella rakennetaan kestävää ja älykästä seutua digitaalisten ja käyttäjälähtöisten palveluiden avulla.

Tampereella oli vuosina 2017–2021 käynnissä laaja strateginen Smart Tampere -kehitysohjelma. Ohjelmassa rakennettiin kestävää ja älykästä Tampereen seutua sekä verkostoa, jossa kaupungin asukkaat, yritykset ja tutkimuslaitokset pääsivät kokeilemaan ja kehittämään älykaupungin ratkaisuja.

Digitalisaatiolla oli Smart Tampere -ohjelmassa ja sen toimenpiteissä merkittävä rooli, sillä tavoitteena oli kehittää palveluja, joita asukkaat voivat hyödyntää silloin, kun heille parhaiten sopii. Smart Tampere -ohjelman päättymisen jälkeen kokeilut ja kehittäminen jatkuvat uusien kehittämishankkeiden - esimerkiksi varhaiskasvatuksen toiminnanohjausjärjestelmän ja julkisen liikenteen maksujärjestelmän - puitteissa.

Tutustuimme KT:n ja Kuntaliiton yhteisessä Digiä kuntatyössä -juttusarjassa työn murrokseen, kaupunkikehittämiseen sekä Smart Tampere -ohjelman tuloksiin erityisesti varhaiskasvatuksen ja julkisen liikenteen kehittämisen näkökulmista.

Digiä kuntatyössä

Digiä kuntatyössä - digitalisaatio ja työn murros

Työ muuttaa muotoaan kunnissa. Millaisin kyvykkyyksin ja osaamisin kunnat vastaavat työn murrokseen?

lateral-image-left
Löydä lisää sisältöä samoista teemoista