Erityisasiantuntija Laura Mäki aloitti Brysselin toimistossa

Lisävoimia vihreän siirtymän EU-ennakkovaikuttamiseen

Naisoletettu seisoo ulkona puun edessä ja katsoo kameraan.

Kuntaliitto vahvistaa EU-ennakkovaikuttamista erityisesti ympäristöasioiden saralla. Vihreän siirtymän erityisasiantuntijana Kuntaliiton Brysselin toimistolla on aloittanut Laura Mäki, joka on mukana tuomassa oman panoksensa tähän työhön. Lämpimästi tervetuloa Laura!

Lauran pohdintoja tulevasta:

Edessä olevat eurovaalit, uuden komission valinta ja seuraava viisivuotiskausi asettavat puitteet myös tulevalle lainsäädännölle.

Tavoitteemme on olla mukana keskusteluissa alusta saakka ja tarjota lainsäädännön valmistelijoille ja päättäjille ajantasaista tietoa siitä, miten kunnat ja kaupungit vihreää siirtymää toteuttavat. Yhtä tärkeää on se, että pystymme varautumaan ja ajoissa vaikuttamaan siihen sääntelyyn, jota EU-tasolla tehdään sitovien ilmasto- ja ympäristötavoitteiden saavuttamiseksi.

Keskeinen osa työtäni onkin kuntien ja kaupunkien EU-vaikuttamisen työryhmän kokoaminen ja koordinointi. Työryhmällä haluamme varmistaa sujuvan tiedonkulun vihreän kehityksen teemoissa.

Erittäin mukava olla osa Kuntaliiton tiimiä, pidetään yhteyttä!

Laura Mäen kirjoitus EU:n vihreän kehityksen lakialoitteista

Energiantuotanto, rakennusten energiatehokkuus, liikenne, maankäyttö, lupaprosessit, julkiset hankinnat, vesihuolto… EU:n vihreän kehityksen ohjelmaan liittyvät lainsäädäntöhankkeet vaikuttavat muun muassa siihen, miten näitä asioita tulevaisuuden kunnissa tehdään.

blue-image-left