Viikon fakta

Runsaat puolet kuntalaisista pitää tärkeänä mahdollisuutta valita palvelu julkisen ja yksityisen palveluntuottajan välillä

viikon fakta

Vuoden 2017 ARTTU2-kuntalaiskysely lähetettiin postikyselynä 32 450 kuntalaiselle maalis-toukokuussa 2017. Vastanneita oli 11 856 ja vastausprosentti 36,5 %.Kyselyn kohdejoukkona oli kuntalaisotokset 40 kunnassa.

Kuntakohtaisia perustuloksia on saatavissa seuraavista kunnista: Askola, Espoo, Hattula, Hirvensalmi, Hollola, Hämeenlinna, Inari, Jyväskylä, Kankaanpää, Keitele, Kemiönsaari, Keuruu, Kokkola, Kotka, Kurikka, Kuusamo, Lappeenranta, Lempäälä, Liperi, Mikkeli, Mustasaari, Nivala, Oulu, Paltamo, Parkano, Petäjävesi, Pudasjärvi, Raasepori, Raisio, Rautalampi, Salo, Sipoo, Säkylä, Tampere, Tornio, Turku, Vaasa, Vantaa, Vimpeli, Vöyri.

Tutkimuskuntien väestörakenne ja muut ominaisuudet yhdessä muodostavat edustavan otoksen koko maasta. Lisätietoja tutkimuskunnista löytyy osoitteesta www.kuntaliitto.fi/arttu2.

Kuntalaiskysely 2017 on jatkoa ARTTU2-, Paras-ARTTU- ja KuntaSuomi 2004 –tutkimusohjelmissa vuosina 1996 (vastanneita 15 190), 2000 (v. 13 989), 2004 (v. 13 120), 2008 (v. 13 030), 2011 (v. 11 268) ja 2015 (v. 12 576) tehdyille kuntalaiskyselyille.

Lisää tulosdioja alla liitteissä.

Kuntalaistutkimus

Kuntaliitto on toteuttanut kevätkaudella 2017 laajan kuntalaiskyselyn, jossa kartoitettiin kuntalaisten mielipiteitä mm. asuinkunnastaan, kunnallisista palveluista, päätöksenteosta ja osallistumisesta.

narrow

ARTTU2-tutkimusohjelma

Kunnissa toteutettujen ja tulevien uudistusten tutkimusohjelma vuosina 2014 - 2018.

narrow