Suomen Kuntajohtajat ry

Suomen Kuntajohtajat ry. tarkoituksena on kuntien, kunnallishallinnon ja kuntajohtajien aseman sekä etujen kaikenpuolinen kehittäminen. Keskeistä on mm. kuntajohtajan työssä kehittymiseen, työssä jaksamiseen ja työsuhdeturvaan liittyvät asiat.

Yhdistyksemme vuotuinen jäsenmaksu on 150 euroa. Jäsenmaksuun sisältyy mm. ammattihenkilön ryhmävastuu- ja oikeusturvavakuutus. Tästä vakuutuksesta korvataan oman virkasuhteen puolustamisesta aiheutuvia oikeudenkäyntikuluja (edellyttää kahden vuoden jäsenyyttä).  Jäsenyys on henkilökohtainen. Yhdistyksen jäseninä on noin 65 % kuntajohtajista. Mikäli haluat liittyä jäseneksi, ota yhteyttä riitta.ulpovaara@kuntaliitto.fi

Suomen Kuntajohtajat ry:n hallituksen puheenjohtajana toimii Joensuun kaupunginjohtaja Kari Karjalainen (kari.karjalainen@joensuu.fi, puh. 040 082 7357) ja varapuheenjohtajana Asikkalan kunnanjohtaja Rinna Ikola-Norrbacka (rinna.ikola-norrbacka@asikkala.fi, puh. 044 778 0210). Yhdistyksen sihteerinä toimii Riitta Ulpovaara Suomen Kuntaliitto Palveluista.