Nyt etsitään Suomen parhaita kuntaviestintätekoja. Ilmoittaudu mukaan kuntaviestinnän SM-kilpailuun!

Kuntaviestinnän SM-kilpailu kokoaa yhteen Suomen kuntien ja seutujen viestinnän ammattilaiset. Kilpailu tarjoaa mahdollisuuden oppia toisiltaan ja saada tunnustusta työstään. Kilpailussa on kaksi sarjaa: viestintäkampanja ja viestintäteko.

Vuoden viestintäkampanja -kategoriassa palkitaan kampanjamaisia viestintäprojekteja. Ne ovat aikaan sidottuja, niillä on alku ja ainakin puolittain myös loppu. Kampanja voi olla vielä käynnissä, kunhan siitä on saatu jo tuloksia. Tähän kategoriaan kuuluvat myös niin sanotut perinteiset markkinointikampanjat.

Vuoden viestintäteko -kategoriassa palkitaan erilaisista viestintään ja sen kehittämiseen liittyvistä teoista, kuten pysyvien toimintatapojen muutoksista. Kyse voi olla esimerkiksi kuntalaisviestintää edistäneestä keksinnöstä, organisaatioviestinnällisen työn kehittämisestä tai mallikkaasti hoidetusta kriisiviestinnästä. Tähän kategoriaan kuuluvat esimerkiksi somessa toteutetut uudistukset ja verkkopalvelu-uudistukset.

Osallistua voivat vuosina 2022-2023 toteutetut viestintäkampanjat ja -teot.

Kilpailutyöt tulee jättää viimeistään perjantaina 22.3. kello 16. Kilpailuun voivat osallistua kunnat ja kuntataustaiset organisaatiot.

Kuusi finaaliin päässyttä työtä esitellään Kuntaliiton kanavissa, ja palkinnot jaetaan Kuntien viestijöiden tapaamisen yhteydessä Kuopiossa toukokuussa 14.5.

10 000 euron palkinto näkyvyytenä Sanoman kanavissa jaetaan kummankin kategorian voittajien kesken.

Kilpailun järjestäjinä toimivat Kuntaliitto sekä Suomen Elinkeino- ja Kehitysyhtiöt SEKES ry. Kilpailun yhteistyöyritys Sanoma mahdollistaa kampanjapalkinnot kummankin kategorian voittajille.

Kuntaviestinnän SM-kilpailu on osittain jatkoa aiemmalle, 17 kertaa järjestetylle Kuntamarkkinoinnin SM-kilpailulle.

Lisätietoja ja ilmoittautumislomakkeen löydät täältä.

Kuntien digiviikko 3.-7.6.2024

Digiviikolla keskustellaan digitalisaatiosta erityisesti kuntanäkökulmasta sekä tulosten että haasteiden kautta. Tarjolla on sekä live- että etätapaamisia.

Tutustu kuntien digiviikkoon.

Tervetuloa mukaan kuntien viestijöiden tapaamiseen!

Tapaaminen järjestetään 14.-15.5.2024 Kuopiossa. Kattoteemoina ovat demokratian vahvistaminen, vaikuttamisviestintä ja tekoäly viestinnässä. Osallistua voivat kuntien ja kuntataustaisten organisaatioiden sekä hyvinvointialueiden viestijät. Tutustu ohjelmaan ja ilmoittaudu mukaan.