Kuntaliiton lakiyksikön johtava lakimies, joka on erikoistunut kuntahallinnon lisäksi kuntien ja markkinoiden väliseen rajapintasääntelyyn, johon kuuluvat mm. julkiset hankinnat. Innostuu lainsäädännön ”harmaista sektoreista” ja niiden tulkinnasta.

Katariina Huikko Twitterissä: @katariinahuikko

Viime päivinä julkisuudessa on käsitelty paljon eräiden siivousalan yritysten epäeettistä toimintaa työntekijöitään koskien. Allekirjoittanutkin taisi jutussa vilahtaa kommentoimassa. Julkisessa keskustelussa on noussut esiin kysymyksiä siitä, miksi julkisyhteisöjen on ollut mahdollista tehdä

Elämme poikkeuksellisia aikoja. Koronavirus on muuttanut tapaamme tehdä töitä, asioida ja kommunikoida toisemme kanssa. Ihan viimeisimmäksi se on rajoittanut liikkumistamme. Tämä kaikki on luonut painetta lakien ja sopimusten joustavaan ja mukautuvaan tulkintaan. Julkisten hankintojen lainsäädännön

Esitän alkuun 35 miljardin arvoisen kysymyksen: Olisiko jo aika tunnistaa julkisten hankintojen potentiaali strategisena työkaluna? Oma vastausehdotukseni: Olisi. Jatka lukemista, niin tiedät miksi. Viime viikolla VM ja Kuntaliitto perustivat Suomeen julkisten hankintojen yhteistyöfoorumin, Hankinta