Hae Voimaa vanhuuteen -kunnaksi!

Ikäinstituutti kutsuu kuntia edistämään toimintakykyistä vanhuutta terveysliikunnan keinoin. Kohderyhmänä ovat jossain määrin toimintakyvyltään heikentyneet, mutta vielä kotona itsenäisesti asuvat ikäihmiset.

Kunnat saavat työn tueksi Ikäinstituutin maksuttoman mentoroinnin, johon sisältyy kuntakohtaista ohjausta, laaja koulutusohjelma ja kehittämistyön työkaluja. Yhteistyöstä allekirjoitetaan sopimus. Kunnille ei myönnetä erillistä rahoitusta.

Hakuaika 1.3.–31.5.2016.  Kuntien keskeisille virka- ja luottamushenkilöille lähetetään maaliskuun alussa tarkemmat hakuohjeet.

Valitsemme kesäkuussa 2016 kolmivuotiseen kehittämistyöhön 6-10 kuntaa, jotka eivät ole aiemmin olleet Voimaan vanhuuteen -ohjelmassa. Etusijalla haussa ovat kunnat, joiden väestöennuste painottuu iäkkäisiin.

Lisätietoja:
ohjelmajohtaja Elina Karvinen 040 530 2603 ja
ohjelmakoordinaattori Pirjo Kalmari 040 596 8798
etunimi.sukunimi@ikainstituutti.fi

Voimaa vanhuuteen -ohjelma edistää kotona asuvien, toimintakyvyltään heikentyneiden ikäihmisten (75+) yhdenvertaisia liikkumismahdollisuuksia, itsenäistä suoriutumista ja osallistumista ottamalla käyttöön hyviä toimintatapoja liikuntaneuvonnasta, ryhmäliikunnasta ja ulkoilusta. Hyvien toimintatapojen käyttöönotto toteutetaan yhteistyössä järjestöjen, julkisen sektorin ja ikäihmisten kanssa. voimaavanhuuteen.fi