INTERREG EUROPE: ensimmäiset hankkeet valittu

Koko Euroopan kattavassa alue- ja paikallisviranomaisille suunnatussa INTERREG EUROPE -ohjelmassa on tehty ensimmäiset hankevalinnat.

Ensimmäisellä hakukierroksella on hyväksytty rahoitettavaksi 64 hanketta. Hakuun jätettiin kaikkiaan 261 hakemusta. Suomalaisten päähakijoiden hankkeita hyväksyttiin kolme: BRIDGES/Kainuun Etu, Boost EER/Uudenmaan liitto, sekä S34Growth/Itämeri-instituutti. Suomalaisia partnereita on mukana kaikkiaan 18 hyväksytyssä hankkeessa. Teemallisesti rahoitetut hankkeet jakautuivat melko tasaisesti kolmen eri painopisteen välille: pk-yritysten kilpailukyvyn parantamiseen, vähähiilisen talouden edistämiseen sekä tutkimuksen ja innovaatioiden edistämiseen. Ohjelman neljäs painopiste, luonnonympäristö ja resurssitehokkuus jäi ensimmäisessä haussa vähemmälle kiinnostukselle.

INTERREG EUROPE -ohjelman toinen hakukierros on auki 5.4.-13.5. Hakukierrokseen liittyen Hollannissa järjestetään vuosittainen verkostoitumis- ja partnerihakutilaisuus 22.-23.3.2016. Toisen hakukierroksen hakulomakkeet ja ohjelmamanuaali on julkaistu ja ne löytyvät INTERREG EUROPE -ohjelman kotisivuilta.

Linkkejä: