Kehityspäällikkö Ulla Karvo Kuntaliiton Brysselin toimiston vetovastuuseen

Ulla Karvo

Kuntaliiton Brysseliin toimiston vetovastuu siirtyy kehityspäällikkö Ulla Karvolle 1.8.2016 lukien, jolloin Henrik Rainio palaa viiden Brysselin vuoden jälkeen takaisin Suomeen.

Koulutukseltaan Karvo on oikeustieteen lisensiaatti ja hän on vastannut Kuntaliitossa vuoden 2012 alusta maakuntien asioista. EU -asioihin Karvo on perehtynyt mm. kansanedustajana, Suuren valiokunnan jäsenenä, vuosina 2007-2011. Hän on toiminut myös Eurooppalainen Suomi ry:n varapuheenjohtajana.

Nykyisiin tehtäviin maakuntien yhteyshenkilönä on kuulunut erilaisten EU- järjestöjen toimintaan osallistuminen jäsenmaakuntien edustajien kanssa. Näiden järjestöjen tehtävänä on vaikuttaa alueille tärkeisiin päätöksiin EU:ssa paikallistasoa unohtamatta.

Suomi ja koko EU elää haasteellisia aikoja. Muun muassa heikon talouden ja maahanmuuton mukanaan tuomien haasteiden vuoksi on tärkeää, että Kuntaliitto on mukana valvomassa kuntien ja maakuntien etua Brysselissä.