Kopiraittilan koulu –innostava ja pelillinen tekijänoikeuden opetusmateriaali verkossa

​Mitä tekijänoikeudet ovat ja kuinka ne näkyvät koulumaailmassa ja nuorten arjessa? Millä tavalla verkossa olevaa materiaalia voi hyödyntää projektitöissä? Näihin ja lukuisiin muihin opettajia ja oppilaita askarruttaviin tekijänoikeuskysymyksiin löytyy vastaus Kopioston tuottamasta uudesta verkossa olevasta maksuttomasta opetusmateriaalista Kopiraittilan koulusta.

Kopiraittilan koulu tarjoaa peruskoulun eri luokka-asteille sopivaa, uusien opetussuunnitelmien tavoitteita vastaavaa opetusmateriaalia verkossa. Kullekin ikäluokalle on tarjolla juuri kyseiselle ikäryhmälle suunnattua materiaalia. Toisen asteen koulutusta sekä opettajan- ja täydennyskoulutusta varten julkaistaan materiaalia ensi vuoden alussa.

Kopiraittilan koulussa tekijänoikeuksia opitaan hauskojen pelillisten tehtävien ja testien kautta. Opettajalle löytyy opettajanhuoneesta omaa materiaalia opetuksen tueksi. Materiaali toimii 1-2 oppitunnin opetuskokonaisuutena tai pieninä palasina lukuvuoden aikana esimerkiksi ennen projektityön aloittamista lähdemerkinnän tai kuvien käytön kertauksena.

Lisätietoja hankkeesta ja materiaalista:
Lisensiointipäällikkö Kirsi Salmela, Kopiosto ry
puh. 050 3794 533, kirsi.salmela@kopiosto.fi