Kuntaliitto pohjustaa sote-lausuntoja – Lausuntoluonnos kuntien kommenteille 22.9.2016

Kunnat ovat saaneet lausuttavakseen noin 800-sivuisen lakiesitysten paketin sosiaali- ja terveyspalvelujen ja maakuntalain uudistamisesta. Lausuntoaikaa on 9. marraskuuta saakka.

Kuntaliiton hallitus käsittelee omaa, alustavaa lausuntoaan jo ensi torstaina, 22. syyskuuta. Tämä lausunto on käytettävissä kuntien valmistellessa omia lausuntojaan.

Kunnat voivat luonnoksen pohjalta antaa Kuntaliitolle palautetta ennen liiton lopullista lausuntoa. Kommentit voi lähettää Kuntaliiton muutostukeen osoitteeseen muutostuki@kuntaliitto.fi.

Lausuntovaiheen kysymyksiin pureutuu myös seuraava uudistusklinikka, suora nettilähetys 4.10. klo 15.00 osoitteessa www.kunta.tv.