Kunta-KaPA

Kuntasektorin osallistujia haetaan uudistuvan Suomi.fi-palvelun käyttäjäpaneeliin

​Suomi.fi ja yrityssuomi.fi ovat uudistumassa julkishallinnon yhteiseksi palveluksi. Uudistuvan palvelun tueksi perustettuun käyttäjäpaneeliin etsitään osallistujia ja myös kuntakäyttäjiä toivotaan mukaan.

Uusi palvelu on kehitteillä ja jo käytettävissä osoitteessa beta.suomi.fi/kansalaiselle/. Kansalaisilla on mahdollisuus osallistua palvelun käyttäjäpaneeliin ja sen myötä vaikuttaa siihen, mitä uusi verkkopalvelu tulevaisuudessa tarjoaa kansalaisille ja yrittäjille, sekä jatkossa viranomaisille mm. kuntaorganisaatioissa. Koska palvelu on tulevaisuudessa myös kuntien palvelukanava, toivomme että mukaan käyttäjäpaneeliin lähtisi mukaan myös kuntapalveluiden kehittäjiä ja käyttäjiä.

Lue uutinen aiheesta ja ilmoittaudu mukaan: https://beta.suomi.fi/fi/news/kehita-kanssamme-haemme-osallistujia-kayttajapaneeliin

Verkkopalvelun kehitysversio beta.suomi.fi on osa Kansallista palveluarkkitehtuuria, jonka käytännön toteutuksesta vastaa Väestörekisterikeskus. Kuntaliiton Kunta-KaPA-toimiston tehtävänä on auttaa kuntia sekä kuntayhtymiä sijoittamaan Kansallisen palveluarkkitehtuurin tuomat palvelut osaksi toimintaympäristöään sekä välittämään kuntasektorin tarpeet kansalliseen ratkaisuun.

Lisätietoja: erityisasiantuntija Riikka Jääskä (etunimi.sukunimi(at)kuntaliitto.fi), Kunta-KaPA-projektitoimisto