Kuntatalon Tulevaisuuspaja ennakoinnin keskukseksi

”Tulevaisuus on tekemisen kysymys” -slogan on kaikunut seminaareissa ja verkostotapaamisissa usein. Slogan ei kuitenkaan yksin riitä tulevaisuuden hahmotteluun. Kuntaliitto on vastannut haasteeseen luomalla tulevaisuuden tekemiselle oman tilan, Kuntatalon Tulevaisuuspajan.

Tulevaisuuspajassa suunnataan katseet tulevaan vahvistamalla ennakoivaa ajattelua ja toimintatapoja Kuntaliitossa ja koko kunta-alalla.  Tulevaisuuspaja on paikka kokeilla, ideoida, yllättyä ja oivaltaa. Ideana on tuoda tulevaisuuden tekeminen näkyväksi ja tarjota mahdollisuus ihmisille työstää tulevaisuuksia yhdessä. Sen kautta on myös mahdollista ottaa mukaansa työkaluja tulevaisuustyöhönsä. Tulevaisuuspaja elää tekijöistään ja se on väylä kommentoida ja vaikuttaa yhteiseen kuvaamme tulevaisuudesta.

Kuntatoimijoiden, yhdistysten ja yritysten yhteinen kohtauspaikka sijaitsee Kuntatalon 1. kerroksessa suureen luentosaliin vievään käytävän alkupäässä. Sinne on mahdollista poiketa kokouksen, seminaarin tai muun tilaisuuden yhteydessä tai tulla pidemmäksi aikaa suunnittelemaan oman organisaation tulevaisuuden näkymiä.

Kuntatalon Tulevaisuuspaja esittäytyi ensimmäistä kertaa virallisesti Kuntamarkkinoilla. Silloin pajassa pohdittiin tulevaisuuden muutosajureita ja jaettiin tietoa Kunnat2021 ja Uskalla kokeilla -ohjelmista. Tulevaisuuspajassa muutosajureita sai pohtia muutoksen maailmanpyörän kyydissä. Jokainen muutosajuri oli kuvattu postikortille, jonka sai lähettää omaan kuntaan kollegalle, luottamushenkilölle tai vaikka tuttavalle pohdittavaksi. Muutosajureista eniten osallistujia kiinnostivat arvojen muutokset ja älykäs hyvinvointiteknologia.

Ikilinkki

Fans Inter dan Chelsea bereaksi terhadap berita bahwa Romelu Lukaku akan kembali ke Inter setelah hanya satu musim di Chelsea: 'Dari klub masa kecil ke klub masa kecil https://nobartv.co.id/ nonton bola online , https://nobartv.co.id/piala-dunia-2022 nonton piala dunia 2022 , https://nobartv.co.id/sitemap daftar berita bola terbaru , https://live.nobartv.co.id/ live streaming bola online , https://live.nobartv.co.id/jadwal-world-cup-2022 jadwal world cup 2022 ,
https://live.nobartv.co.id/jadwal-bola/2022/11/All jadwal bola november 2022 Pemain internasional Belgia akan kembali ke Stadio Meazza dengan status pinjaman, kurang dari setahun setelah kepindahannya senilai €113 juta ke Stamford Bridge. Dia berjuang untuk membenarkan label harganya di bawah Thomas Tuchel, mencetak 15 gol dalam 44 penampilan dengan raksasa Liga Premier.

Lisää uusi kommentti

Puhdas teksti

• HTML-merkit ovat kiellettyjä.
  • Rivit ja kappaleet päätetään automaattisesti.
  • Verkko- ja sähköpostiosoitteet muutetaan automaattisesti linkeiksi.