Rakennetun ympäristön ja rakentamisen digitalisaatio -hankkeen johtoryhmä asetettu

Ympäristöministeriö on asettanut strategisen johtoryhmän Rakennetun ympäristön ja rakentamisen digitalisaatiohankkeen (KIRADIGI) toteuttamisen ohjaamista varten.

Rakennushankkeiden tilaajan ja omistajan näkökulmasta kuntasektori haluaa vaikuttaa alan tuottavuuden ja laadunhallinnan parantamiseen rakennuksen koko elinkaaressa. Tavoitteen saavuttamiseksi Kuntaliiton pyrkii hankkeessa vaikuttamaan toimintatapojen ja prosessien uudistamiseen digitalisaatiota hyödyntäen sekä  tehostamaan ajantasaisen tiedon käyttöä tietopalveluina kiinteistö- ja rakennusalan prosesseissa.

Johtoryhmän puheenjohtaja on Rakennusteollisuuden toimitusjohtaja Tarmo Pipatti. Kuntaliittoa edustaa kehittämispäällikkö Matti Holopainen. Johtoryhmän toimikausi on 23.6.2016 - 31.12.2018.