RIIHI - Yhdessä kohti hyvinvointia ja terveyttä 16.3.

Olemme yhdessä ihmisen asialla. Luomme uudenlaisia kumppanuuksia ja ryhdymme tekemään yhdessä hyvinvointia ja terveyttä. Keskiössä on yksilö, joka odottaa sujuvia, ketteriä ja ratkaisukeskeisiä palveluja.

RIIHI kokoaa yhteen sosiaali- ja terveysalan osaajat, vaikuttajat ja päättäjät yrityksistä, järjestöistä, julkiselta sektorilta sekä rahoittajista. Olethan sinäkin mukana?

Uusien kumppanuuksien tiellä on esteitä, jotka joukolla kaadamme. Porukalla. Pistämme aivoriihen pystyyn, synnytämme ratkaisuja tai niiden aihiota, jaamme vastuut ja viemme ideat käytäntöön. Jotta onnistumme, se vaatii meiltä rohkeutta ja sinnikkyyttä toimia yhdessä, isommin ja eteenpäin katsoen.

RIIHI on lähtölaukaus tapahtumien sarjalle, jossa syvennämme syntyneitä ideoita ja yhteistyötä. Tälle matkalle on mahdollista saada riihikuivaa tukea.

Tilaisuudessa on kolme pääteemaa, joihin haemme innovaatioita ja teoiksi tähtääviä ajatuksia.

Yksilölle sopivat palvelut

Kuinka luomme organisaatiorajat ylittäviä palvelukokonaisuuksia, joilla on ennalta ehkäisevä vaikutus ja joilla takaamme ketteryyden palveluprosesseissa? Kuinka teemme palveluista yksilöllisempiä ja samalla lisäämme yksilön vastuuta omasta hyvinvoinnista ja terveydestä? Digitaalisuus muuttaa hoitoratkaisuja ja muokkaa hoitokulttuuria - mitä uutta se mahdollistaa?

Nuorten yhteisöllisyys ja osallisuus

Kuinka valjastamme nuorten oman asiantuntijuuden käyttöön? Kuinka tuemme nuorten yhteisöllisyyden syntymistä vastauksena syrjäytymiselle? Kuinka nuoret maahanmuuttajat pääsevät nopeasti kiinni elämään?

Pärjäämisen eväät

Mitä selviäminen nyky-yhteiskunnassa vaatii? Kuinka turvaamme etenkin iäkkäiden ihmisten ja vammaisten henkilöiden pärjäämisen? Kuinka ylitämme sektoreiden, kuten kaupan, pankin, liikenteen ja liikunnan rajoja pärjätäksemme tulevaisuudessa? Kuinka maahanmuuttajat kotoutuvat, löytävät työtä ja pääsevät kiinni suomalaiseen yhteiskuntaan?

Pääpuhujaksi saapuu hollantilainen taiteilija, teknologisti, filosofi ja kirjailija Dr. Koert van Mensvoort, joka on parhaiten tunnettu Next Nature -verkoston johtajana. Van Mensvoortin energinen, inspiroiva ja mukaansatempaava esitys ravistelee ajattelemaan isosti ja rohkeasti sekä näkemään mahdollisuuksia, joita emme ennen olisi ehkä ajatelleetkaan. www.mensvoort.com

Tule mukaan tekemään huomista ja ilmoittaudu mukaan!
Tilaisuus on maksuton.

Aika:  16.3.2016 klo 9.00-17.00

Paikka:  Messukeskus, halli 4 (Messuaukio 1, 00521 Helsinki)

Ilmoittautuminen >>

Tavataan 16.3.2016 Helsingin Messukeskuksessa maailman suurimman pyöreän pöydän ympärillä!