Sote- ja maakuntauudistuksen ”digivalmistelijoiden” verkoston toiminta käynnistynyt

Tietohallintoon ja ICT-ratkaisuihin liittyvä valmistelu muodostaa keskeisen osan uudistuksen kansallista ja maakuntakohtaista valmistelua. Työn tueksi on nähty tarpeelliseksi muodostaa tietohallinto- ja ICT-asioiden valmistelusta vastaavien vastuuhenkilöiden valtakunnallinen verkosto (ns. maakuntadigivalmistelijoiden verkosto)

​Verkoston tavoitteena on ylläpitää tietoa kansallisen ja maakuntakohtaisen tietohallinto- ja ICT-valmistelun tilannekuvasta sekä jakaa kokemuksia ja parhaita käytäntöjä maakuntien välillä. Verkosto toimii lisäksi kansallisesti valmisteltavien osakokonaisuuksien esimerkiksi valtakunnallisten ICT-palvelukeskusten valmistelun tukena. Sen tavoitteena on myös tunnistaa maakuntarajat ylittäviä yhteistyökohteita ja kansallisen muutostuen tarpeita.

Verkoston muodostamisen ja toiminnan käytännön järjestelyistä vastaavat toistaiseksi AKUSTI-foorumi ja Valtionvarainministeriö. Verkoston seuraava tapaaminen järjestetään 24.11.2016 ja sen agenda ja ilmoittautumisohjeet löytyvät tästä​.

Tapaamiset ovat suunnattu maakuntien (tietohallintoa ja ICT-asioita koskevan) esivalmistelun vastuuhenkilöille sekä kuntien ja sairaanhoitopiirien tietohallintojohdolle. Verkoston kevään 2017 tapaamispäivät ovat 25.1, 8.3 , 26.4 , 31.5. Työn tueksi tullaan myöhemmin valjastamaan myös verkkotyövälineitä.

Lisätietoja verkoston toiminnasta antavat:

Karri Vainio, erityisasiantuntija, Kuntaliitto, etunimi.sukunimi@kuntaliitto.fi

Tommi Oikarinen, neuvotteleva virkamies, Valtionvarainministeriö, etunimi.sukunimi@vm.fi