SuomiAreenalla torstaina: Mihin suuntaan, kunnat ja maakunnat?

Sote- ja maakuntauudistuksen lakipaketti on julkaistu ja lähtee virallisesti lausunnoille lomien jälkeen. Porin SuomiAreena-tapahtumassa keskustellaan torstaina 14.7. uudistuksen tilanteesta ja jatkosta.

Lakiehdotukset ovat vielä keskeneräisiä, ja valinnanvapauden perusratkaisut tehdään vasta syksyllä. Myös ehdotusten kustannus- ja muut vaikutukset on vielä arvioimatta. Jatkovalmistelua varten on syytä käydä keskustelua kesälomien lomassa.

Kuntaliiton, maakuntaliittojen ja sairaanhoitopiirien järjestämässä SuomiAreenan keskustelussa ovat mukana kunta- ja uudistusministeri Anu Vehviläinen, Kuntaliiton hallituksen puheenjohtaja, kansanedustaja Sirpa Paatero, Tampereen kaupungin pormestari Anna-Kaisa Ikonen, maakuntajohtaja Jari ParkkonenPäijät-Hämeen liitosta sekä sairaanhoitopiirin johtaja Ahti Pisto Satakunnan sairaanhoitopiiristä.

Keskustelun juontaa toimittaja Vesa Kallionpää MTV:stä.

Paneelikeskustelu käydään otsikolla Elinvoimaiset kunnat - toimivat maakunnat

torstaina 14.7.2016 kello 13.30-14.45 BEPOP-lavalla, os. Yrjönkatu 22, Pori