Terveysfoorumi 2016

Terveydenhuollon valintoja pohtivien terveysfoorumien sarja jatkuu. Vuoden 2016 Terveysfoorumi järjestetään Kuntatalolla 12.10.2016 klo 8.30-16.00. Tapahtuman teemana on lääkehoitojen priorisointi. Tarkoituksena on virittää keskustelua priorisoinnista perusoikeuksien näkökulmasta ja pohtia, miten lääkehoitojen priorisointia voidaan ohjata uudistetussa sosiaali- ja terveydenhuollon rakenteessa.

Yhteisin varoin rahoitetussa terveydenhuollossa on tärkeää käyttää voimavarat siten, että väestölle voidaan tuottaa mahdollisimman paljon terveyshyötyä oikeudenmukaisella tavalla. Tämä koskee myös jatkuvasti kehittyviä ja kalliita lääkehoitoja.

Terveysfoorumin kohderyhmiä ovat terveydenhuollon johtajat ja ammattilaiset, terveyspoliittiset päättäjät, potilasjärjestöt ja terveydenhuollosta kirjoittavat toimittajat.

Terveysfoorumin järjestävät yhteistyössä Kuntaliitto, Kansaneläkelaitos, Lääkealan turvallisuus- ja kehittämiskeskus, Sosiaali- ja terveysministeriö, Suomalainen Lääkäriseura Duodecim, Suomen Hammaslääkäriliitto, Suomen Lääkäriliitto sekä Terveyden ja hyvinvoinnin laitos.

Ilmoittautuminen viimeistään 26.9.2016 tästä linkistä.

Terveysfoorumin ohjelma julkaistaan elokuun lopussa.