Nimitysuutinen

Tuula Seppo aloitti Kuntaliitossa tiedonhallinnan erityisasiantuntijana

Tuula Seppo aloitti tammikuussa 2016 työnsä Kuntaliiton tiedonhallinnan erityisasiantuntijana. Tuula toimii tietoyhteiskuntayksikössä erityisenä vastuualueena asiakirjahallinto ja arkistotoimi.

Koulutukselta Tuula on kauppatieteiden maisteri ja valmistuu keväällä 2017 yhteiskuntatieteiden maisteriksi sosiaali- ja terveydenhuollon tiedonhallinnon maisteriohjelmasta Itä-Suomen yliopistosta.

Ennen Kuntaliittoa Tuula on toiminut mm. tietohallintopäällikkönä kunnallisessa organisaatiossa ja vastannut esim. tietojärjestelmistä, sopimuksista, budjetoinnista, tiedonohjaussuunnitelmista, varautumissuunnitelmista ja tietosuojasta. Kokemusta Tuulalla on myös valtiolta ja yksityissektorilta.

Tällä hetkellä Tuulaa työllistää mm. asianhallinnan viitearkkitehtuuri, SAPA (sähköiseen viranomaisarkistointi) sekä maakuntaliittojen ja koulutuskuntayhtymien säilytysaikaohjeet. Erityisiä kiinnostuksen kohteita Tuulalla ovat sähköinen arkistointi, avoin data sekä tietosuojaan ja tietoturvaan liittyvät asiat.

Vapaa-aikana Tuula harrastaa aktiivisesti kaikenlaista liikuntaa, käy elokuvissa ja teatterissa sekä harrastan espanjan kieltä ja kulttuuria.

Tuulan tavoittaa Kuntaliitosta numerosta: 050-428 8255. Sähköpostikyselyt koskien asiakirjahallintoa ja arkistointia lähetetään palvelusähköpostiin: tietoyhteiskunta@kuntaliitto.fi