Vuoden 2016 kiinteistöverotietoja voi tilata verohallinnolta 6.9.2016 alkaen

​Verovuoden 2016 kiinteistöverotus on päättynyt ja kuntakohtaiset tiedot maksuunpannun kiinteistöveron määrästä on julkaistu Verohallinnon tilastotietokannassa: http://vero2.stat.fi/PXWeb/pxweb/fi/Vero/

Kunnat voivat 6.9.2016 alkaen tilata verovuoden 2016 tarkemmat kiinteistöverotiedot Verohallinnolta sähköisessä muodossa kiinteistötietoja sisältävien kunnan rekisterien ylläpitoa ja veronsaajien oikeudenvalvontaa varten. Tiedot ovat tilanteen 31.12.2015 mukaiset ja mukana ovat myös asiakkaiden mahdollisesti tekemät korjaukset.

Verohallinto luovuttaa kiinteistöverotiedot yksittäiselle kunnalle vain kertaalleen. Kunta voi tilata vain oman alueensa kiinteistöverotiedot.

Kunnalla on oikeus luovuttaa saamansa tiedot edelleen kunnan muille viranomaisille kiinteistötietoja sisältävien kunnan rekisterien ylläpitoa ja veronsaajien oikeudenvalvontaa varten.

Tarkemmin luovutettavien tietojen tietosisällöstä ja tietojen luovuttamisen ehdoista on kerrottu Veronsaajien palvelusta löytyvästä Verohallinnon tiedotteessa. Tiedot tulee tilata Veronsaajapalvelussa julkaistulla Verohallinnon tilauslomakkeella. Asiaan liittyvä tiedote ja tilauslomake löytyvät osoitteesta: http://veronsaajat.vero.fi/fi-FI/ohjeet/linkit/Sivut/Default.aspx

Tilauslomake toimitetaan Word-dokumenttina sähköpostitse osoitteeseen: tiedonsiirto@vero.fi