Vuoden kokeiluteko -palkinto Oulunkaaren Kuntayhtymän kokeiluille

Kuntaliitto palkitsi vuoden 2016 kokeilutekona Oulunkaaren kuntayhtymän kokeilut. Palkitut kokeilut ovat kehitysvammaisten asiakkaiden osallisuuden vahvistaminen ja matalan kynnyksen chat-palvelu. Vuoden kokeiluteko palkittiin Uskalla kokeilla -verkostofoorumissa 16.11.2016 Kuntatalolla.

Palkinnon luovutti Kuntaliiton varatoimitusjohtaja Timo Reina.

- Palkittavat Oulunkaaren kuntayhtymän kokeilut ovat siitä merkittäviä, että ne parantavat palvelujen käyttäjien osallisuutta yhteiskunnassa, sanoi Reina.

Kehitysvammaisten asiakkaiden palvelujen kehittämisen lähtökohtana on ollut asiakkaiden osallisuuden vahvistaminen ja asiakaslähtöisyys. Kehitysvammaisten asiakkaiden palvelujen asiakaslähtöisyyden parantamisen kokeilujen myötä on syntynyt kolme uutta toimintamallia: kehitysvammaisten asiakkaiden asiakasfoorumit, Simon raksaryhmä sekä Iloinen Viesti -lehti.

Matalan kynnyksen chat-palvelulla on haluttu tarjota uudenlainen, anonyymi mahdollisuus kysyä neuvontaa ja palveluohjausta sosiaali- ja terveydenhuollon ammattilaisilta.

Kokeiluteko 2016

Palkinnon vastaanottivat Mirva Salmela, Leena Mämmi-Laukka, Tanja Heikkilä ja Paavo Virkkunen Oulunkaaren kuntayhtymästä.

- Oulunkaaren kuntayhtymässä kehittäminen kuuluu kaikille, kuvaili Oulunkaaren perhepalveluiden päällikkö Mirva Salmela kuntayhtymän kannustaa ja sallivaa kokeiluilmapiiriä.

Vuoden kokeiluteko palkittiin nyt toista kertaa.