Yhteistuumin kiusaamista vastaan – avuksi uusi sivusto

Suomen Kuntaliitto, Opetusalan Ammattijärjestö OAJ ja Suomen Vanhempainliitto kampanjoivat tänä lukuvuonna yhdessä koulussa tapahtuvaa häirintää, kiusaamista ja väkivaltaa vastaan.

Kuinka puuttua häirintään, kiusaamiseen ja väkivaltaan kouluissa – tai voisiko sitä jopa ennaltaehkäistä? Vastauksia tarjoaa tänään avattu verkkosivusto, jolle kootaan hyväksi havaittuja toimintamalleja, koulutusvideoita ja vinkkejä.

Sivustolle lisätään myös oppilaille, vanhemmille, opettajille, rehtoreille ja opetuksenjärjestäjille muuta tietoa ja tukea häirinnän, kiusaamisen ja väkivallan ennaltaehkäisyyn ja siihen puuttumiseen.

- Tarkoitus on haastaa kaikki lasten kanssa toimivat mukaan. Verkkosivusto ei ole missään tapauksessa valmis, vaan pyrimme jatkuvasti päivittämään sinne hyviä käytänteitä kentältä sekä kehittämään materiaalia toiveiden mukaan. Tärkeää on, että olemme kaikki tässä yhdessä, sanoo perusopetuksen erityisasiantuntija Leena Pöntynen Suomen Kuntaliitosta.

Tutustu, vinkkaa, keskustele!

• Tutustu sivustoon osoitteessa www.enkiusaa.fi

• Lähetä kuvaus hyväksi havaitsemastasi käytännöstä osoitteeseen:
enkiusaa (a) vanhempainliitto.fi. Jaamme luvallasi vinkin muillekin verkkosivujen kautta.

• Klikkaa mukaan myös #enkiusaa Facebook-ryhmään ja liity keskusteluun!

Linkkejä: