Kuntaliitolta säännöllinen sote- ja maakuntauudistuksen valmistelun tilannekatsaus

​Kuntaliitto alkaa tammikuussa 2017 julkaista kuukausittain ilmestyvää Muutoksen tilannekuva -ajankohtaiskatsausta. Katsauksessa kerrotaan sen nimen mukaisesti aina tilannekuva muutoksen eli sote- ja maakuntauudistuksen jonkin osa-alueen etenemisestä. Ensimmäistä kirjettä varten on päivitetty kartta sote-valmistelun tilanteesta maakunnittain.

Ajankohtaiskatsaus tarjoaa myös foorumin alueellisille valmistelijoille: osana kirjettä on valmistelijablogi, jossa eri kirjoittajat vuorollaan kertovat eri näkökulmasta siitä, mitä alueilla tapahtuu. Tekstit tähtäävät hyvien käytäntöjen jakamiseen. Kirjoitussarjan aloittaa Keski-Pohjanmaan maakuntauudistuksen viestintävastaava Tiina Harjunpää.

Lisäksi Muutoksen tilannekuva -katsauksessa nostetaan esiin muutosta tukevia Kuntaliiton palveluita, julkaisuja ja uutisia.

Kirje on pääosin suomenkielinen, mutta keskeiset sisällöt käännätetään ruotsiksi. Ruotsinkielisiin sisältöihin pääsee kunkin uutisen kohdalta, jos tekstistä on käännös.

Liity jakelulistalle

Muutoksen tilannekuva -ajankohtaiskatsaus lähetetään sähköpostitse muun muassa sote- ja maakuntauudistuksen muutosjohtajille, vastuuvalmistelijoille ja viestijöille sekä kunnanjohtajille. Kirjettä saa vapaasti välittää eteenpäin esimerkiksi sote- ja maakuntauudistuksen valmisteluryhmien jäsenille.

Ajankohtaistiedotteen voi myös tilata lähettämällä pyynnön osoitteeseen muutostuki@kuntaliitto.fi. Mainitse tilauksessa nimesi, sähköpostiosoitteesi, organisaatiosi ja tittelisi. Tietoja käytetään vain Muutoksen tilannekuva -ajankohtaiskatsauksen postitukseen.

Jakelulistalta voi halutessaan erota ilmoittamalla asiasta em. sote- ja maakuntauudistuksen muutostuen palvelusähköpostiosoitteeseen.

Tutustu Kuntaliiton muutostukeen

Ajankohtaiskatsaus on osa muutostukea, jota Kuntaliitto tarjoaa sote- ja maakuntauudistuksen suunnitteluun ja toteutukseen. Tutustu muutostukeen Kuntaliiton verkkosivuilla osoitteessa kuntaliitto.fi/muutostuki​.​

Lisää aiheesta