Kuntaliitto keskusteluttaa tulevista maakunnista SuomiAreenalla torstaina 13.7.

Jari Koskinen SuomiAreenassa

Kuva: Kuntaliiton toimitusjohtaja Jari Koskinen Porissa SuomiAreenassa.

Mitä maakunnista tulee? - Valtion käskyläinen, uusi hallintohimmeli vai kansan palvelija?

Näihin kysymyksiin haetaan vastausta torstaina 13.7 Porissa BePop-lavalla klo 15.15 alkaen. Seuraa keskustelua suorana netistä.

Maakunnan identiteetistä ja brändistä puhuvat näytelmäkirjailija, dramaturgi Sirkku Peltola ja näyttelijä Tapio Liinoja. Maakunnan voimavaroista ja niiden merkityksestä yritystoiminnalle keskustelevat Kyrö Distillery Companyn toimitusjohtaja Miika Lipiäinen, Sinituotteen kehityspäällikkö Rami Peltosaari ja Perheyritysten Liiton toimitusjohtaja Leena Mörttinen.

Ja kun ne maakuntavaalit jossain vaiheessa tulevat niin niiden vallasta taittavat peistä kunta-ja uudistusministeri Anu Vehviläinen, kansanedustaja Maarit Feldt-Ranta ja Kuntaliiton toimitusjohtaja Jari Koskinen.

Keskustelun juontaa toimittaja Johanna Vesikallio Yleisradiosta.

Tämän vuoden SuomiAreenasta lisää suomiareena.fi-sivustolla.