Ohjaamoviikon 13.-18.2.2017 teemana on Tulevaisuus kirkastuu Ohjaamossa

​Viikolla halutaan nostaa esille:
- Ohjaamoissa nuorille tarjolla olevia tärkeitä palveluita
- Ohjaamoissa tehtyä työtä, sen tuloksia, palvelupalautetta ja toiminnan vaikutusta.

Ohjaamot tarjoavat varsinaisissa palvelupaikoissaan ja monissa pop up -tapahtumissa henkilökohtaista ohjausta ja tietoa niin työ- kuin opiskelupaikaa etsiville, asuntoasioita pähkäileville tai muita arjen solmuja selvittäville nuorille. Ja Ohjaamojen tapahtumissa löytyy myös vaikkapa ystävänpäivän kohtaamispaikkoja ja virkistystä nuorille ja nuorille aikuisille.

Torstaina jaetaan vuoden Ohjaamotoimijan tai teon huomionosoitus ESR-rahoituksen juhlassa Vanhalla ylioppilastalolla Helsingissä.

Toista kertaaa vietettävän valtakunnallisen Ohjaamoviikon antia eri Ohjaamoissa voi seurata somekanavissa, erityisesti Facebookissa hakusanalla Ohjaamoviikko  ja Ohjaamo. Koko maan tapahtumat kootaan tapahtumaan Ohjaamoviikko 2017. Myös twitterissä tunnisteet #ohjaamoviikko ja #ohjaamo #navigatorn ovat hyviä uutis- ja keskustelulähteitä.

Ohjaamo on alle 30-vuotiaille suunnattu matalan kynnyksen palvelu. Ohjaamoissa eri alan ammattilaiset tekevät työtä yhdessä ja sieltä saa palvelut helposti ja joustavasti yhdestä paikasta.
Ohjaamosta asiakkaat saavat henkilökohtaista neuvontaa ja ohjausta sekä kunkin omaan tilanteeseen sopivaa tukea. Se voi liittyä esimerkiksi arjen hallintaan, sosiaalisiin valmiuksiin tai kouluttautumiseen ja työllistymiseen. Ohjaamon ydintoimintaan kuuluu henkilökohtainen neuvonta ja ohjaus, tuki elämänhallintaan, urasuunnitteluun, sosiaalisten taitojen ja valmiuksien kehittämiseen sekä kouluttautumisen ja työllistymisen tukeminen.

Lue lisää viikon tapahtumista.