Kuntaliiton ammatillisen koulutuksen omistajaohjaus -projekti

Ammatillinen koulutus - mainettaan parempi -seminaari 24.1.2019

ammatti

OMA-projektin päätösseminaari Ammatillinen koulutus - mainettaan parempi järjestetään 24.1.2019 Helsingin Kuntatalolla.
Puhujina ovat mm.  opetusministeri Sanni Grahn-Laasonen, ylijohtaja Mika Tammilehto ja tulevaisuudentutkija Risto Linturi. Puheenvuoroissa käsitellään ammatillisen koulutuksen tulevaisuutta ja hyviä toimintatapoja.

OMA-projektissa esillä ovat omistajaohjaukseen liittyvät kysymykset, toimintakulttuurin uudistaminen, rahoitusleikkausten vaikututus ja kuntakentän muutos.

Tavoitteet vuosina 2016-2018 toteutetussa projektissa ovat olleet:

• Vahvistaa, kehittää ja tukea kuntien ammatillisen koulutuksen omistajaohjausosaamista.
  • Vaikuttaa ammatillisen koulutuksen reformiin ja koulutuksen toimintalainsäädäntöön niin, että laissa määritellyt toimintavaltuudet mahdollistavat tarkoituksenmukaisen omistajaohjauksen.
  • Löytää tasapaino kuntalain omistajaohjauksen ja valtion ohjauksen välillä.
  • Vahvistaa ja luoda uusia käytäntöjä kuntien strategian ja omistajaohjauksen yhteensovittamisessa.
  • Edistää poliittisen ja ammatillisen johdon yhteistyötä

Opetus- ja kulttuuriministeriö on tukenut OMA-projektia.

Projektin päätösseminaari on maksuton ja avoin kaikille. Ilmoittaudu ja välitä tilaisuudesta tietoa eteenpäin.

Ammatillisen koulutuksen omistajaohjaus -projekti (OMA)