Tietoyhteiskunta

Digihyötyjen mittaaminen vähäistä - Tampere aloittaa tutkimushankkeen digivaikutusten arvioimiseksi

Suomessa ja muissa maissa digitalisaatiolla tavoiteltavien hyötyjen mittaaminen on varsin vähäistä. Tampereella tähän halutaan muutos. Kaupunki haluaa, että palveluiden digitalisoinnin vaikuttavuuden arviointi pohjautuu tutkimustietoon.

- Digihyötyjen vaikuttavuuden ja säästöjen arvioinnin on perustuttava tutkimustietoon, näin löydetään luotettavia arviointimenetelmiä palveluiden laadun, saavutettavuuden ja kustannusten arvioimiseksi, todetaan Tampereen kaupungin tietohallinnosta.

Tampereen teknilliseltä yliopistolta (TTY) tilatun Vaikuttavuus, innovaatiot ja tietohallinto modernissa kaupungissa -tutkimushankkeen (VITKA) ensimmäisessä vaiheessa luodaan vaikuttavuuden ja tuottavuuden mittaristo Smart Tampere -digiohjelman kanssa ja hankkeen toisessa vaiheessa arvioidaan Tampereen kaupungin merkittävimpien ICT-kehittämishankkeiden vaikuttavuutta.

Lue lisää Tampereen kaupungin tiedote (23.5.2018)

Kuntaliiton asiantuntijat, jotka voivat kertoa lisää

Löydä lisää sisältöä samoista teemoista

Kuntien digiviikko 3.-7.6.2024

Digiviikolla keskustellaan digitalisaatiosta erityisesti kuntanäkökulmasta sekä tulosten että haasteiden kautta. Tarjolla on sekä live- että etätapaamisia.

Tutustu kuntien digiviikkoon.