Kuntaliitto tiedottaa

Hanke-ehdotus JHS XXX Maaperän rakennettavuusluokitus palautekierroksella

Julkisen hallinnon tietohallinnon neuvottelukunta (JUHTA) ja sen alainen asiantuntijajaosto pyytävät palautetta hanke-ehdotuksesta JHS XXX Maaperän rakennettavuusluokitus.

Hanketyöryhmä ehdottaa maaperän rakennettavuusluokittelua ja siihen perustuvaa rakennettavuuskarttaa otettavaksi mukaan JHS-suosituksiin. Rakennettavuuskartalla tarkoitetaan esitystapaa, jota tulevaisuudessa voidaan käyttää osana tarkempaa rakennettavuusmallia.

Rakennettavuusluokitusta ja mallia tullaan testaamaan Paikkatietoalusta-hankkeen Maankäyttöpäätökset-osahankkeen pilottikunnissa.

Palautetta pyydetään antamaan ma 26.3.2018 mennessä käyttämällä palautteen antamista varten laadittua verkkolomaketta. Muulla tavoin annettua palautetta ei voida huomioida koosteessa, sillä se muodostetaan automaattisesti tietojärjestelmästä.

Suora linkki JHS XXX Maaperän rakennettavuusluokitus -hanke-ehdotukseen ja palautelomakkeeseen löytyy osoitteesta:

Lisätietoja hanke-ehdotuksesta antaa tarvittaessa Johanna Luukkonen ympäristöministeriöstä (etusivu.sukunimi@ym.fi)