Koulumatkaliikkumisen haastekilpailu kunnille

Liikkuva koulu- ohjelman ja Sitran Fiksusti kouluun -kilpailu haastaa kaikki Suomen kunnat edistämään fiksua liikkumista koulumatkoilla ja koulupäivän aikana. Etsimme ratkaisuja, jotka vähentävät hiilijalanjälkeä, lisäävät liikkumista ja purkavat fiksun liikkumisen esteitä. Parhaat ratkaisut on mietitty koululaisen näkökulmasta, toteutettu useamman hallinnonalan yhteistyössä ja kohdennettu juuri oman kuntanne haasteisiin.

Fiksu liikkuminen on kaikkea lihasvoimin tapahtuvaa liikkumista kuten kävelyä, pyöräilyä, potkulautailua tai hiihtoa. Fiksu koulumatka voidaan taittaa myös joukkoliikenteellä – silloinkin hyötyliikunta lisääntyy ja ennen kaikkea hiilijalanjälki pienenee.

Haasteemme kunnille

Miten lisäätte koululaisten fiksun liikkumisen määrää koulumatkoilla?

Kenelle haaste on tarkoitettu?

Haaste on tarkoitettu kaikille suomalaisille kunnille.

Mitä etsimme?

Haemme 1–3 kuntaa, joilla on halu ja tarve kehittää fiksua koulumatkaliikkumista. Arvostamme rohkeita ja vaikuttavia tekoja, jotka pureutuvat kunnan todellisiin haasteisiin.

Miksi mukaan?

Jaossa on yhteensä enintään 60 000 euron kehittämisavustus. Lisäksi tarjoamme kunnan avuksi projektipäällikön työpanoksen.

Miten mukaan?

Haku tapahtuu sähköisesti osoitteessa liikkuvakoulu.fi/fiksustikouluun 24.4.2018 alkaen ja päättyy 25.5.2018.

Lisätietoa:
Joonas Niemi, projektipäällikkö
joonas.niemi@likes.fi, puh. 020 762 9532

Kuntaliiton ratkaisut teknisen toimen osaajapulaan

Teknisen alan työvoimapula on pahenemassa. Kunnista puuttuu kaavoittajia, rakennustarkastajia, kiinteistöinsinöörejä ja rakennuttajia sekä monia muita maankäytön, rakentamisen ja infrapalvelujen ammattilaisia.

Tutustu Kuntaliiton ratkaisuihin!