Kutsu kansanedustaja päiväkotiisi!

Kansanedustajat päiväkodeissa ‑teemaviikkoja vietetään 20.8.–16.9.2018. Tarkoituksena on tuoda edustajat päiväkoteihin tapaamaan lapsia ja lukemaan lapsille oman lapsuutensa lempikirjoja. Samalla kansanedustajat tutustuvat päiväkotien arkeen ja mahdollisuuksiin uudistaa ja parantaa lasten kehityksen kannalta ensiarvoisen tärkeää varhaiskasvatusta. Varhaiskasvatuksen järjestäjille ja päiväkotien henkilökunnalle tarjoutuu tilaisuus tuoda päättäjille viestiä päiväkotien arjesta iloineen ja suruineen.

Samassa päiväkodissa voi vierailla useampikin kansanedustaja samaan aikaan,jolloin vuoropuhelu ja ajatustenvaihto päiväkodin edustajien kanssa voi olla moniulotteisempaa.

Eduskunnan yhteistyökumppaneina teemaviikkojen järjestämisessä ovat Kuntaliitto ja Lastentarhanopettajaliitto.

Ota yhteyttä suoraan oman alueesi kansanedustajaan. Yhteystiedot (kansanedustajat ja avustajat) löytyvät eduskunnan verkkosivulta:

www.eduskunta.fi/FI/kansanedustajat/nykyiset_kansanedustajat.

Lisätietoja Kansanedustajat päiväkodeissa –teemaviikoista antavat

Lastentarhanopettajaliitto, puheenjohtaja Anitta Pakanen (anitta.pakanen@lastentarha.fi)
Suomen Kuntaliitto, kehittämispäällikkö Jarkko Lahtinen (jarkko.lahtinen@kuntaliitto.fi).