Lausuntoluonnos tiedonhallintalaista 17.9.2018

Ohessa  luonnos Kuntaliiton lausunnoksi tiedonhallintalaista. Kunnat saavat hyödyntää luonnosta oman lausuntonsa valmistelussa. Luonnos on otsikoitu lausuntopalvelussa vaadituin otsikoin. Kuntaliitto täydentää lausuntoaan vielä yhteenvedolla ja erityisesti vaikutusten arviointia koskevilta osin viimeistään 28.9.2018. Silloin julkaistaan lopullinen Kuntaliiton lausunto.

Kunnat voivat lähettää kommentteja Kuntaliiton lausuntoluonnokseen 25.9.2018 mennessä Outi Lehmijoelle.

Lausunnon määräaika on 1.10.2018. Koko lausuntopyyntö on nähtävissä lausuntopalvelu.fi:ssä, osoitteessa https://www.lausuntopalvelu.fi/FI/Proposal/Participation?proposalId=3010f613-2ede-40c1-a59f-e75c23cddbb5

Kuntien digiviikko 3.-7.6.2024

Digiviikolla keskustellaan digitalisaatiosta erityisesti kuntanäkökulmasta sekä tulosten että haasteiden kautta. Tarjolla on sekä live- että etätapaamisia.

Tutustu kuntien digiviikkoon.

Muutoksia kuntien muutoksenhakuohjeisiin

Kuntien valitusosoituksissa on huomioitava kaksi kesän 2023 aikana tullutta muutosta.

Tutustu ohjeistukseen.