Kuntaliitto tiedottaa

Maakunnat toivovat kärkihankkeissa kehitettävien kansalaisdigipalveluiden nopeaa käyttöönottoa

ODA-, Virtuaalisairaala- ja UNA-hankkeet sekä AKUSTI-foorumi järjestivät tammi-helmikuussa kärkihankkeissa kehitettävien palveluiden valtakunnallista käyttöönottoa koskeneen aluekierroksen, johon osallistuivat myös sosiaali- ja terveysministeriön ja SoteDigi-kehittämisyhtiön edustajat. Yhteistyöalueittain toteutettuihin viiteen tilaisuuteen osallistui yhteensä yli 400 maakuntavalmistelun, kuntaorganisaatioiden ja sidosryhmien osallistujaa.

Saadun palautteen perusteella tilaisuudet nähtiin onnistuneiksi ja niiden kautta saatiin välitettyä tietoa hankkeiden sekä niissä kehitettävien palveluiden tilanteesta sekä kerättyä tietoa alueilta palveluiden käyttöönottoa koskevasta kiinnostuksesta. Saadun palautteen perusteella maakunnissa on suurta kiinnostusta palveluiden nopeaa käyttöönottoa kohtaan.

Tilaisuuksissa esiteltiin myös perustetun SoteDigi-kehittämisyhtiön tilannetta ja suunnitelmia. ”Oli hienoa, että pääsimme kertomaan SoteDigin kehitystehtävästä tällä aluekierroksella. Palveluiden ja tietojärjestelmien integraatio on sote-digitalisaation ydin ja SoteDigi toimii jatkossa keskeisenä toimijana myös kärkihankkeissa tuotettujen digipalveluiden kehittämisessä yhteistyössä kaikkien sote-toimijoiden kanssa.” kertoo hankejohtaja Päivi Hokkanen.

Karri Vainio

+358 9 771 2043
Kännykkä
Vastuualueet
  • AKUSTI-hankkeen sihteeristön tehtävät, projektit ja viestintä.
Organisaatio
Suomen Kuntaliitto ry