Maakuntalaulujen yhteislaulutilaisuus kiinnosti helteisessä Raatihuoneenpuistossa Porissa

Kesäpäivä Kangasalla maakuntalaulujen yhteislauluillassa Mikko Alatalon esilaulamana

Maakuntalaulut kaikuivat Porin Raatihuoneenpuistossa 17.7. Kuntaliiton ja valtiovarainministeriön yhteisessä tilaisuudessa Suomi Areenassa.

Tilaisuudessa laulettiin kaikki maakuntalaulut yhteisvoimin. Yleisöä laulatti suurimmassa osassa lauluja itseoikeutetusti Mikko Alatalo. Nälkämaan laulun lauloivat kansanedustajat Annika Saarikko, Saara-Sofia Siren ja Sari Tanus. Satakunnan laulu laulettiin juhlavasti kansanedustaja Jari Myllykosken johdolla.

Tilaisuuden juonsivat ja maakuntalaulujen taustoja esittelivät kunta- ja uudistusministeri Anu Vehviläinen ja Kuntaliiton toimitusjohtaja Jari Koskinen.

Tilaisuuden taltioinnin voi katsoa kokonaisuudessaan Katsomosta.

Maakuntalaulujen ilta

Porin Palmgren-opiston kesäorkesterin laulajat, kunta- ja uudistusministeri Anu Vehviläinen ja Kuntaliiton toimitusjohtaja Jari Koskinen Purje-lavan helteisessä illassa.