Oletko perillä verkkopalvelun saavutettavuudesta?

Saavutettavuuskiertue marraskuussa 2018

Saavutettavuusvaatimukset tulevat voimaan vaiheittain kuntien verkkopalveluille. Nyt on viimeistään aika ottaa selvää, mistä on kyse, ja varmista hyvä alku saavutettavuustyöhön!

Etelä-Suomen aluehallintovirasto järjestää marraskuussa 2018 koulutuskiertueen verkkopalvelujen saavutettavuudesta. Koulutuksissa aluehallintoviraston ja valtiovarainministeriön asiantuntijat kertovat, mitä on verkkopalvelujen saavutettavuus, ja esittelevät saavutettavuusdirektiiviä ja tulevaa lakia, joka panee direktiivin toimeen Suomessa.

Lisäksi tilaisuuksissa esitetään käytännön esimerkkejä verkkopalvelujen saavutettavuudesta eri näkökulmista.

Saavutettavuuskiertueen tilaisuudet ovat maksuttomia ja tarkoitettu kaikille, joita kiinnostaa saavutettavuuden huomiointi verkkopalvelujen suunnittelussa ja toteutuksessa.

Seuraa etänä, jos et pääse paikalle

Tilaisuuksiin voi osallistua etäyhteydellä. Linkki lähetetään sähköpostitse ennen tilaisuuden alkua.

Helsingissä pidettävät tilaisuudet myös taltioidaan.

Tilaisuuksien paikat ja ajat

• Tampere 5.11. klo 12-16
  • Kuopio 6.11. klo 9-13
  • Turku 12.11. klo 12-16
  • Vaasa 13.11. klo 9-13
  • Oulu 21.11. klo 12-16
  • Rovaniemi 22.11. klo 9-13
  • Helsinki 28.11. klo 9-13
  • Helsinki 11.12. klo 12-16 (ruotsinkielinen tilaisuus)

Lue lisää ja ilmoittaudu mukaan AVI:n sivulla

Kuntien digiviikko 3.-7.6.2024

Digiviikolla keskustellaan digitalisaatiosta erityisesti kuntanäkökulmasta sekä tulosten että haasteiden kautta. Tarjolla on sekä live- että etätapaamisia.

Tutustu kuntien digiviikkoon.