Saavutettavuuslainsäädännön valmistelu etenee - jo nyt voit valmistautua asiaan!

Hallituksen esitys ns. saavutettavuuslaista (laki digitaalisten palvelujen tarjoamisesta) annettiin eduskunnalle toukokuun alussa. Lain eduskuntakäsittely viivästyy hieman ja alkaakin vasta syksyllä. Tämä tarkoittaa sitä, ettei laki tule voimaan vielä 1. syyskuuta,  kuten oli tarkoitus, vaan vasta myöhemmin syksyllä. Viivästymisellä ei kuitenkaan ole käytännössä vaikutusta, koska lakia sovelletaan joka tapauksessa vasta siirtymäaikojen jälkeen.

Päätöksentekijöiden, asiantuntijoiden ja kuntien verkkosivujen kanssa työskentelevien kannattaa jo nyt tutustua uuden lain sisältöön ja siihen, minkälaisia vaatimuksia laki asettaa toiminnalle. Aiheesta on saatavilla paljon materiaalia ja järjestetään useita tilaisuuksia.

Voit

Kerro meille, jos teet työtä saavutettavien verkkosivujen parissa kunnassasi, niin voimme pitää yhteyttä! Kaikki kiinnostuneet ovat tervetulleita mukaan, ei tarvitse olla valmis asiantuntija!

Mattias Lindroth

Asiantuntija
Ruotsinkieliset asiat -yksikkö, Ruotsinkieliset asiat
+358 9 771 2536, +358 50 337 6351