Tasa-arvo-, monimuotoisuus- ja osallisuuskonferenssi 11-13.6.2018 Bilbaossa

Euroopan kuntajärjestöjen yhteistyöjärjestö CEMR kutsuu kuntia ja maakuntia kansalaisuuskonferenssiin (Citizenship Conference), joka järjestetään Bilbaossa 11.–13.6.2018. Konferenssin hyvin ajankohtaisina aiheina ovat sukupuolten tasa-arvo, monimuotoisuus ja osallisuus. Konferenssin monipuolinen ohjelma ja työpajat tarjoavat tilaisuuden tutustua eurooppalaisten kuntien kokemuksiin ja innostaviin käytäntöihin.

Suomesta esillä on Kuntaliiton yhdenvertaisuusprojekti osana oikeusministeriön Rainbow Rights -projektia Kuntaliiton projektiasiantuntijan Johanna Laajan kertomana. Suomalainen Tiina Astola, EU:n komission oikeus- ja kuluttaja-asiain pääosaston johtaja, pohtii muiden korkean tason edustajien kanssa ihmisoikeuksien tulevaisuutta. Suomesta on myös oikeusministeriön hyvien väestösuhteiden mallin esittely.

Tapahtuman järjestäjinä CEMR:n lisäksi ovat Bilbaon kaupunki ja Baskimaan kuntaliitto (EUDEL). Konferenssi kokoaa yhteen 500 kaupunginjohtajaa ja pormestaria, paikallis- ja aluejohtajaa, arvovierasta ja asiantuntijaa vaihtamaan kokemuksia ja innoittamaan toisiaan.

Kaikille Eurooppalaisen naisten ja miesten paikallishallinnon tasa-arvon peruskirjan allekirjoittajille tarjotaan mahdollisuus tavata toisiaan ja vaihtaa kokemuksia. Kutsu lähetetään suoraan allekirjoittajakunnille.

Linkki konferenssin ohjelmaan

Tietoa konferenssiin ilmoittautumisesta

Kuntaliiton asiantuntijat, jotka voivat kertoa lisää

Löydä lisää sisältöä samoista teemoista