Tasa-arvo-, monimuotoisuus- ja osallisuuskonferenssi 11-13.6.2018 Bilbaossa

Euroopan kuntajärjestöjen yhteistyöjärjestö CEMR kutsuu kuntia ja maakuntia kansalaisuuskonferenssiin (Citizenship Conference), joka järjestetään Bilbaossa 11.–13.6.2018. Konferenssin hyvin ajankohtaisina aiheina ovat sukupuolten tasa-arvo, monimuotoisuus ja osallisuus. Konferenssin monipuolinen ohjelma ja työpajat tarjoavat tilaisuuden tutustua eurooppalaisten kuntien kokemuksiin ja innostaviin käytäntöihin.

Suomesta esillä on Kuntaliiton yhdenvertaisuusprojekti osana oikeusministeriön Rainbow Rights -projektia Kuntaliiton projektiasiantuntijan Johanna Laajan kertomana. Suomalainen Tiina Astola, EU:n komission oikeus- ja kuluttaja-asiain pääosaston johtaja, pohtii muiden korkean tason edustajien kanssa ihmisoikeuksien tulevaisuutta. Suomesta on myös oikeusministeriön hyvien väestösuhteiden mallin esittely.

Tapahtuman järjestäjinä CEMR:n lisäksi ovat Bilbaon kaupunki ja Baskimaan kuntaliitto (EUDEL). Konferenssi kokoaa yhteen 500 kaupunginjohtajaa ja pormestaria, paikallis- ja aluejohtajaa, arvovierasta ja asiantuntijaa vaihtamaan kokemuksia ja innoittamaan toisiaan.

Kaikille Eurooppalaisen naisten ja miesten paikallishallinnon tasa-arvon peruskirjan allekirjoittajille tarjotaan mahdollisuus tavata toisiaan ja vaihtaa kokemuksia. Kutsu lähetetään suoraan allekirjoittajakunnille.

Linkki konferenssin ohjelmaan

Tietoa konferenssiin ilmoittautumisesta