Työryhmä nimetty EU-ohjelmasisältöjen valmisteluun

Samaan aikaan kun seuraavaa EU:n ohjelmakautta koskevien esitysten käsittely EU-tasolla on käynnissä, on kansallinen valmistelu ohjelmasisältöjä koskien käynnistynyt. Työ- ja elinkeinoministeriö on kutsunut koolle Koheesio 2021+ -työryhmän, jossa on mukana maakuntien liittojen ja ELY-keskusten edustajia, ministeriöiden sekä järjestöjen edustajia. Edustettuina ovat myös suuret kaupungit ja seutukaupungit sekä Kuntaliitto.

Kuntaliiton jäsen on erityisasiantuntija Annukka Mäkinen ja varajäsen kaupunkitutkimuspäällikkö Kauko Aronen. Suurten kaupunkien edustajana työryhmässä on elinkeinopäällikkö Kimmo Viljamaa Vantaalta ja varajäsenenä strategiajohtaja Sirpa Lätti-Hyvönen Kuopiosta. Seutukaupunkien edustaja on kaupunginjohtaja Johanna Luukkonen Laitilasta ja varajäsenenä kaupunginjohtaja Jari Heiniluoma Parkanosta.

Työryhmän tehtävänä on tukea Euroopan aluekehitysrahaston (EAKR) ja Euroopan sosiaalirahaston (ESR) ohjelmatyötä, tehdä ehdotuksia tulevan toiminnan tavoitteista ja sisällöistä sekä ehdotuksia yhteensovittamisesta rakennerahastojen sekä muiden tarkoituksenmukaisten EU:n rahastojen ja välineiden välillä (mm. maaseuturahasto sekä eurooppalaisen alueellisen yhteistyön ohjelmat). Työryhmän toimikausi on 31.12.2020 asti.

Kuntaliiton asiantuntijat, jotka voivat kertoa lisää

Löydä lisää sisältöä samoista teemoista
Kuvituskuva.

EU-vaalit ovat kuntavaalit