Varhaiskasvatus tutuksi kuntapäättäjille -teemaviikko 12.-16.3.2018

varhaiskasvatus

Teemaviikon torstaina 15. maaliskuuta vietetään myös Valtakunnallista Varhaiskasvatuspäivää.
Teemaviikon tavoitteena on tuoda kuntavaltuutetut varhaiskasvatuksen toimipisteisiin tapaamaan henkilökuntaa ja lapsia sekä vaikkapa lukemaan oman lapsuutensa satusuosikkeja.
Näin uudet ja kokeneemmatkin kuntapäättäjät pääsevät tutustumaan varhaiskasvatuksen arkeen ja samalla perehtymään varhaiskasvatuksen opetus- ja kasvatustoimintaan mm. oman päätöksentekonsa tueksi. Samalla tarjoutuu tilaisuus esitellä kuntapäättäjille varhaiskasvatuksen monipuolista toimintaa.

Teemaviikon järjestävät yhteistyössä Kuntaliitto ja Lastentarhanopettajaliitto.

Teemaviikon viettämisestä tiedotetaan Lastentarhanopettajaliiton kautta sen yhdistyksiä ja jäsenistöä sekä Kuntaliiton kautta varhaiskasvatuksen johtavia viranhaltijoita.

Lisätietoja Varhaiskasvatus tutuksi kuntapäättäjille -teemaviikosta antavat;
Kuntaliiton yhteyshenkilönä:
Erityisasiantuntija Jarkko Lahtinen (jarkko.lahtinen@kuntaliitto.fi)
Lastentarhanopettajaliiton yhteyshenkilönä:
Puheenjohtaja Anitta Pakanen (anitta.pakanen@lastentarha.fi)