Ilmoittautuminen Kuntamarkkinoinnin SM-kilpailuun 2019 käynnissä

Piiri-verkosto

Neljättätoista kertaa järjestettävä Kuntamarkkinoinnin SM-kilpailu on parhaillaan käynnissä. Ilmoittautuminen kilpailuun päättyy perjantaina 15.3.2019.

Kuntamarkkinoinnin SM-kilpailu ja Piiri-tapahtuma on jälleen tänä vuonna oiva paikka koota Suomen kuntien ja seutujen markkinoinnin tekijät arvioimaan omaa työtään ja oppimaan hyvistä käytännöistä. Kilpailun avulla pyritään lisäämään markkinoinnin ja viestinnän hyödyntämistä, vaikuttavuutta ja arvostusta osana kuntien palveluiden ja elinvoimaisuuden kehittämistä.

Kilpailuun voi osallistua hyvin erityyppisillä markkinoinnin ja viestinnän töillä. Kilpailutyön aiheena voi olla esimerkiksi kunnan kilpailukyvyn parantaminen, matkailu, rekrytointi tai kuntaa markkinoiva tuote. Kilpailutyö voi käsittää koko seudun tai kunnan markkinointiviestintäkokonaisuuden, tietyn palvelukokonaisuuden tai yksittäisen palvelun markkinoinnin. Olennaista on, että työstä voidaan nähdä sen tuloksellisuus. Myös omintakeisuus ja rohkeasti uudet toimintatavat erottuvat edukseen arvioinneissa.

Huhtikuussa julkaisemme tuomariston shortlistalle valitsemat työt, jotka esitellään toukokuussa Espoossa järjestettävässä Piiri-tapahtumassa. Voittajat palkitaan samaisen Piiri-tapahtuman iltatilaisuudessa 22.5.

Tuomaristossa ovat tänä vuonna MARK Suomen Markkinointiliitto ry:n toiminnanjohtaja Sanna Laakkio, Suomen ympäristökeskus SYKE:n viestintäjohtaja Kirsi Norros, Haaga-Helian asiantuntija ja yliopettaja Teemu Moilanen, Piiri-verkoston yhteistyökumppaneista Suomen Elinkeino- ja Kehitysyhtiöt SEKES ry:n toiminnanjohtaja Jaakko Helenius, Suomen Matkailuorganisaatioiden yhdistys - Suoma ry:n toiminnanjohtaja Hannu Komu, Sekä Suomen Kuntaliitosta viestinnän erityisasiantuntija Jari Seppälä ja tuomariston puheenjohtajana Kuntaliiton viestintäjohtaja Maira Kettunen.

Ilmoittautuminen ja tarkemmat kilpailun säännöt

Ilmoittautuminen ja ohjelma toukokuun Piiri-tapahtumaan Espoossa

Kuntaliiton asiantuntijat, jotka voivat kertoa lisää