Kokeilut muuttavat maailmaa - Kokeiluviikko tulee taas!

kokeiluviikon banneri

Valtakunnallinen kokeiluviikko järjestetään nyt jo neljättä kertaa 13.5.-17.5.2019. Viikon teemana on tällä kertaa "Kokeilut muuttavat maailmaa".

Kokeilut tarvitsevat tuekseen yhdessä tekemisen alustoja, tiloja ja verkostoja - meitä kaikkia! Kokeilut kutsuvat oppimaan, pohtimaan ja toteuttamaan yhdessä. Kokeilut muuttavat siis paitsi maailmaa, myös meitä itseämme.

Kokeiluilla voidaan muuttaa maailmaa myös kestävämpään suuntaan. Tämän kevään kokeiluviikolla korostuukin myös kestävä kehitys.

Kokeiluviikkon järjestelyissä ovat mukana valtioneuvoston kanslian Kokeileva Suomi -tiimi, valtiovarainministeriön työ 2.0 -hanke, Kuntaliiton Uskalla kokeilla -ohjelma, Opetushallituksen Kokeilukeskus, työ- ja elinkeinoministeriö sekä Väestörekisterikeskus.

Kuntaliiton Kokeilujalostamon avoimet ovet - 15.-16.5.

Kuntaliitto järjestää kokeiluviikolla kaksi kokeilujalostamoa, joissa pidetään avoimet ovet. Kokeilujalostamo on kunnille suunnattu työpajojen sarja, jossa ideoista jalostetaan konkreettista tekemistä.

Keskiviikon 15.5.Avoimet ovet tilaisuudessa esitellään 10 kuntien kokeiluideaa pitchausten muodossa. Ideoitaan esittelemässä ovat: Juva, Järvenpää, Kinnula, Lapinlahti, Liminka, Pori, Siilinjärvi, Turku ja Vesilahti.

Torstain 16.5. Avoimet ovat tilaisuudessa esitellään Sosiaalisesti kestävän kaupunki-ohjelman ideat Espoosta, Jyväskylästä, Oulusta, Tampereelta, Turusta ja Vantaalta.

Molemmat tilaisuudet ovat Kuntatalolla tilassa A 3.23 Karhu (Toinen linja 14, Helsinki). Tervetuloa!

Osallistu tapahtumiin, jaa tarinasi tunnisteella #kokeiluviikko ja lähde yhdessä muuttamaan maailmaa!